fredag den 23. marts 2018

Undervisningsdifferentiering.

Hvad er relevant for undervisningsdifferentiering? I min undervisning har jeg elever med mange forskellige baggrunde, både socialt og fagligt. Og vi ved at disse forskellige baggrunde og forudsætninger har stor indflydelse på deres evne til at lære.

Jeg mener selv af jeg differentiere i min undervisning. Jeg bruger nok mest 2 måder af differentiere på. Den ene er RØD, GUL, GRØN metoden. dog uden at fysisk at sætte farverne på. Det sker for mig helt automatisk at jeg skifter imellem vejleder, værkføre og mester.

Den anden er den praksisinddragende differentiering. Den mener jeg kommer helt automatisk hvis man har øje for det som eleven laver på det praktiske værksted. Så man knytter kommentare til arbejdet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar