tirsdag den 20. marts 2018

Noter til Didaktik 2,0.


Jeg prøver at overføre nogle af de teorier der står i didaktik 2,0 til mit eget produkt (padlet) for at se om der en menig i min idé.
Min padlet idé er iføgle bogen en web 2,0 medie. det er den fordi den opfylder alle fire kriterier,som er :

  1. Indholdet er brugergenereret.
  2. Brugeren har fraskrevet sig kommercielle rettigheder til indholdet.
  3. Det er ligitimt at bruge hele eller dele af indholdet i nye indholdsformer og kontekster. 
  4. Indholdet er digitalt medieret.

Jeg har prøvet at sætte min padlet idé ind i den model som er i bogen. 
Her taler de om tingsliggørelse og elevernes deltagelse. Jeg har valgt at placere det lige imellem wikk og google doks. Det har jeg fordi jeg ser det som noget vidensdeling lige som Wikk bare ikke på verdensplan men kun i klassen fælleskab, lige som doks. 

Under læsningen af bogen, støder jeg igen på Wenger der taler om praksisfælleskaber. Det kunne jeg også godt tænke mig at dykke lidt dybere ned i i for hold til min opgave.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar